Doprava 🚚 ZDARMA pri objednávke nad 40€ cez PACKETU, alebo nad 150€ cez kuriéra DPD!

Apple nechce Twitter na App Store? Čo na to Elon Musk?

V prvom štvrťroku 2022 výdavky spoločnosti Apple na reklamu na Twitteri tvorili až 48 miliónov dolárov. Na konci novembra Musk tvrdil, že Apple pozastavil svoje reklamy na Twitteri. Až 4. decembra šéf Twitteru povedal, že výrobca iPhonov znovu obnovil reklamné  kampane na jeho sociálnej sieti. Musk sa najnovšie rozhodol diskriminovať Apple fanúšikov. 

Twitter vs Apple: Twitter vs Apple..! Will Musk’s aggressiveness hurt Twitter itself?

Zdroj: india.postsen.com

Elon zavádza modrú fajku

To, že je Elon Musk šéfom Twitteru už vie celý svet. Jedným z jeho rozhodnutí, ako novopečený majiteľ spoločnosti bolo, zaviesť platenú verziu Twitter. Ide o malú modrú fajku pri mene používateľa, ktorá donedávna slúžila ako overenie, že ide o pravú osobu. 

Tá sa kedysi dala získať len overením, že ide skutočne o účet známej osoby. Po novom ju môže mať každý, kto si zaplatí 8 dolárov. Až na používateľov telefónov iPhone, ktorý si budú musieť priplatiť 3 doláre navyše, ako daň za to, že Apple nesúhlasilo s rozhodnutím Twitteru. 

Musk čoraz viac poukazuje na 30 % poplatok, ktorý Apple účtuje vývojárom za nákupy v aplikácii. To sa spoločnostiam a vývojárom videohier dlho nepáči. Napríklad Epic Games a služba na streamovanie hudby Spotify to už roky spochybňujú.

 

Stretnutie dvoch šéfov

Musk naznačil, že Apple môže odstrániť Twitter z App Store. Po stretnutí s Timom Cookom v sídle spoločnosti Apple následne potvrdil, že nedorozumenie bolo vyriešené. K žiadnemu odstráneniu tak nedôjde. 

K čomu sa nikto nevyjadril a neposkytol žiadne vysvetlenie je navýšenie ceny o 3 doláre. Pýtate sa, k čomu vlastne slúži nová modrá fajka, za ktorú si používatelia Twitter môžu priplatiť?

Apple logo and Elon Musk

Zdroj: adage.com

Modrá, sivá a zlatá

V rámci nového overovania bude Twitter ponúkať zlaté fajky pre firmy, sivé fajky pre vládne subjekty a modré fajky pre jednotlivcov, či už ide o celebrity alebo nie. Zlatá značka overenia podnikania sa už začala objavovať na veľkých spoločnostiach ako je napríklad New York Times. 

Musk navrhol, že jednotlivcom, ktorí boli overení podľa starého systému ako sú novinári, alebo verejné osobnosti by sa odstránili fajky, ak by nezaplatili za novú predplatiteľskú službu. Neskôr sa vyjadril, že všetky staré faky budú odstránené o niekoľko mesiaco

Musk tiež povedal, že Twitter manuálne overí všetky účty pred schválením ich modrej fajky. Spoločnosť tiež dočasne odstráni fajky čakajúce na overenie, ak už overení používatelia zmenia názvy účtov.

Za zmienku stojí povedať, že Elon Musk prepustil viac ako polovicu svojich zamestnancov a mnohých ďalších stratil v dôsledku vyčerpania. Očividne svojich zamestnancov nešetrí a požaduje od nich len tie najlepšie výkony. Dôkazom je aj množstvo zadávanej práce.

Výhody modrej fajky

Spoločnosť Twitter tvrdí, že predplatitelia budú mať aj prioritu svojich tweetov na začiatku odpovedí, zmienok a vyhľadávania. Zobrazí sa im polovičný počet reklám a budú môcť uverejňovať dlhšie videá.

Musk pôvodne povedal, že k opätovnému spusteniu nového systému dôjde koncom novembra, no kvôli obavám o bezpečnosť funkcie sa to niekoľkokrát odložilo. Prvotný zámer pomôcť používateľom vo filtrovaní dôveryhodných informáciám sa tak nadobro vytratí.

Problémy, ktoré nastali

Pri pokuse využiť platené overenia na zvýšenie príjmov spoločnosti Musk riskoval odcudzenie inzerentov, ktorí stále tvoria veľkú väčšinu ziskov. V priebehu niekoľkých hodín boli odcudzené účty veľkých značiek ako Nintendo of America a Eli Lilly.

Zdá sa, že ďalšie zlaté a šedé overovacie kategórie sú zamerané na riešenie niektorých z týchto obáv, ale nie je jasné, čo by požiadavka, aby jednotlivci zaplatili za overenie, znamenala pre dôveru v prominentných individuálnych používateľov.

a man looks at his Twitter account that is displayed on a smartphone screen

Zdroj: theguardian.com

Ako toto overenie získať?

  1. Uistite sa, že váš profil spĺňa štandardy Twitteru
  2. Prejdite do nastavení účtu a začnite proces overenia kliknutím na tlačidlo „požiadať o overenie“
  3. Zobrazí sa kontextové okno, ktoré vám povie viac o overení na Twitteri – kliknite na „Začať teraz“
  4. Následne vyberte kategóriu, ktorá rozlišuje bežných používateľov od celebrít a firiem
  5. Poskytnite dôkaz, že ste vybrali správnu kategóriu (napríklad vaše oficiálne webové stránky, články o vás atď.)
  6. Overte svoju identitu poskytnutím oficiálnej e-mailovej adresy, webovej stránky alebo štátom vydaného dokladu totožnosti
  7. Kliknite na „Odoslať“ a počkajte, kým sa vám Twitter ozve.

 

Kolonka „overené“ by sa mala objaviť ako štvrtá položka v nastaveniach informácií o vašom účte. Ak ho vidíte, ale nemôžete naň kliknúť, váš účet nespĺňa kritériá oprávnenosti služby Twitter.

Záver

Až 90% príjmov Twitteru tvoria veľké spoločností. Akonáhle prestanú inzerovať, spoločnosť zaznamená stratu. Stopka od veľkých spoločnosti ako to bolo s Apple či Audi môže Twitter dohnať na mizinu. Predplatné Twitteru funguje zlepšuje diverzifikáciu príjmov spoločnosti.